Søg i denne blog

fredag, juli 24, 2009

Venø rundt i havkajak

Jeg var for første gang rundt om Venø i havkajak. Det blæste alt for meget til turkajaken i dag, men med havkajaken var det en god tur. Da jeg nærmede mig tangen på nordkysten så jeg en sæl ligge på sandet. Jeg lod kajakken glide med vinden og først da der var to kajaklængder mellem os gled sælen i vandet for så at dukke op fire længder væk med hovedet ret mod mig. Dykkede så ned og kom efter lidt tid op kun to længder væk. Efterhånden som jeg gled længere ud mod den uderste spids så jeg at der var mange flere sæler der ude. Lidt efter kom jeg så tæt på at de gik i vandet på begge sider af tangen og så havde jeg 40 sæler, der alle rettede hovedet på mig. Ikke alle ca 40 på een gang - de dykker ned ind imellem og kommer så op et andt sted tæt på. Jeg mener at det er spættet sæl.

1 kommentar:

Aksel Steen Christensen sagde ...

Hej Steen''

Gør du meget i(hav)kajak, eller er det bare noget du har prøvet...!!
Selv padler jeg lidt i limfjorden(struer)sammen med lidt venner, og har lavet et netværk.
Struer Kajak Net...

Mvh Axel