Søg i denne blog

lørdag, maj 24, 2008

Teknikdag i kajakklubben

For første gang var jeg med til teknikdag i kajakklubben. Instruktørerne var ingen mindre end Mads og Michael Kongsgaard. Efter en instruktion på land, hvor vi også fik prøvet det korrekte rotag i luften, gik vi på vandet. Her blev vi en for en fulgt to gange af moterbåd og videokamera. Efter første gang fik vi kritik, der i mit tilfælde gik på at jeg lod trykarmen gå alt for meget nedad, hvor den skal bevæges fra udgangspunktet ud for næsen og så lige frem. Jeg fik det råd at køre trykarmen fremad og op. Ikke at den skal op, men det skulle modvirke at den kommer nedad. Jeg forsøgte og det føles vildt underligt og som om den virkelig gik kraftigt opad. Dette andet forsøg blev så også videofilmet. Efterfølgende tilbage i klubben så vi de to optagelser af hver af os igennem samtidigt med at Mads og Michael kommenterede.
For mit vedkommende var det meget overraskende at se at jeg virkeligt på den første videofilm førte armen langt ned, selvom jeg følte at den bevægede sig lige ud. Og at den virkeligt ikke blev trykket opad på anden film, selvom jeg kraftigt følte det sådent.
Det var en rigtig god dag og nu har jeg så noget at arbejde med fremover.

Ingen kommentarer: