Søg i denne blog

lørdag, november 11, 2006

Orlando

Jeg kom hjem igår fra en uge i USA.
Turens formål var uddannelse i forbindelse med arbejde og grunden til at rejse så langt er, at kvaliteten hos TDWI er så høj, hvilket de også levede op til denne gang. Det er samme uddannelse, som jeg deltog i for 2 år siden.
Jeg havde tid søndag til at se Orlando efter at jeg havde fået nogle timers søvn på konference hotellet, hvortil jeg var kommet klokken 2 om natten.
Nu jeg var afsted alene uden børn ville jeg undgå forlystelsesparker og det er ellers noget Orlando har i stor stil. Og da mit hotel lå ved et par af dem og ikke rigtigt andet, flygtede jeg til down town Orlando. Der var overraskende stille sådan en søndag.
Jeg havde bedt taxaen om at sætte mig af et sted, jeg kunne få noget morgenmad. Han måtte cirkle lidt rundt for at finde et sted. Jeg stod af, men megen liv var der nu ikke.
Så det var ganske praktisk, at jeg havde klædt mig ud som amerikaner: Shorts, T-shirt og mine elskede løbesko.
Jeg gik lidt rundt mellem skyskraberne og der er ikke flere end det hurtigt er overstået. Løb så ind i "Fall Fiesta in the Park" ved Lake Eola. Jeg løb altså ikke - det var det for varmt til.
På linket står at der var mere end 600 udstillende kunstnere og jeg fandt lidt foto- og glasfusing-kunst til at tage med hjem.
Næste stop blev tilfældigt biblioteket, idet jeg så en masse menesker, der stor og ventede på et eller andet, hviket viste sig at være bibliotekets åbningstid. Flot sted og jeg spurgte en bibliotekar om hvor jeg fandt noget om turist-Orlando. Da jeg havde funde et bud på hvor jeg kunne gå hen næstefter, opdagede jeg at en lokal amerikansk forfatter, Nancy J. Cohen, om et kvarter på biblioteket ville fortælle om, hvad man skal gøre for at blive forfatter.
Det tog jeg lige med og det var meget interessent med tips til hvordan man skriver, organiserer sin dagligdag, får bøgerne udgivet med mere.
Det bud på næste sted, Vest Church Street , jeg havde fundet, viste sig at være et flop - det der ikke var lukke permanent, var lukket om søndagen.
Men det gjorde ikke så meget. Der var her hen på eftermiddagen kommet mere liv i byen og fx. gav et midvejsvalg tirsdag noget kampagne-aktivitet.

Ingen kommentarer: