Søg i denne blog

søndag, juni 18, 2006

Afslutning på eksamen og en tur på Kilen i sommervejr

I går fejrede Esbens eksamen ved at spise ude i Holstebro.
I dag var jeg med på Kajakklubbens Kilen-tur. Det er en tur fortrinsvis for de nye fra i år, men jeg var heldig, at der netop var en kajak til mig. Da jeg var ny for 2 år siden kunne jeg ikke den søndag.
Vejret var, som det har været de sidste par uger, dejligt sommerligt. Vi havde en en nem tur gennem kanalen - vandet løb roligt ind gemmen slusen. Jeg skulle passe specielt på da jeg havde fået en af klubbens 2 træ-kajakker, hvilket ikke var så oplagt til en tur til Kilen, men der var ikke andre brugbare både tilbage.
Efter slusen gik det nemt og hyggligt ud til enden, hvor vi slog os ned med madpakken.
Turen hjem igen i den nordlige side af Kilen blev lidt mere dramatisk, da det havde blæst lidt op. Så bølgerne midvejs var noget besværlige: På langs og så store at de begyndte at knække over. Der var også nogle, der måtte i vandet. Jeg selv kom igennem, men med lidt uheld var jeg faldet i og lidt vand fik jeg indenbords.
Heldigvis var det igen nemt med slusen. Strømmen var vendt og det gik stille og roligt ud af Kilen igen. Dejligt, når man nu sidder i en trækajak, der helst ikke må få ridser.

Ingen kommentarer: