Søg i denne blog

torsdag, september 30, 2004

Flot efterårsvejr og cykleture

Vejret har været noget trist på det sidste. Vist nok ellers godt nok i går, men jeg opdagede det ikke rigtigt : På arbejde og i forlængelse heraf til B&O's generalforsamling og så var den dag gået.

Men i dag nød jeg den flotteste morgen med hunden ned til Kilen. Det er kun få dage siden fuldmåne og den gav et stemningsfyldt lys på det kolde landskab med tynde tågebanker og blandede sig med det første røde lys fra den sol, vi først så senere.

Efter arbejde trak Malthe mig ud på cykeltur. Først kørte vi på hver sin i solskinnet . Han færdes nu ganske ubesværet på sin lille cykel uden støttehjul.
Senere, da vi havde en ½ time inden aftensmaden, ville han gerne have en tur på det røde sæde på min cykel.
Det blev til en tur med megen snak og oplevelser som at se bilerne køre igennem McDonald's Drive In og en tur forbi et større transformerfelt.
Ved det sidste forklarede jeg pædagogisk om at her får vi strøm fra og det høje hegn var der fordi det er farligt, at gå der ind. Dette gav en byge at spørsgmål og kommer man så til at sige til en på knapt fire år, at man kan dø af det, er man virkelig på en umulig opgave. Jeg prøvede at inddrage en snak, vi havde haft på en tidligere cykeltur, der gik forbi en kirkegård, men helt godt blev det vist ikke.

Ingen kommentarer: